Jag pallar inteeeee

Det är rätt sjukt hur vissa människor beter sig. Ena dagen snackar dom så otroligt mycket skit om varandra, när dom redan nästa dag kallar varandra bästa vänner. Helt patetiskt.. förstår inte hur man har hjärta till det, haha. Jaja, det är inte min business. Väljer man att vara falsk, så är det väl helt enkelt personens eget fel när allting vänder. Min älskade Justin Timberlake lärde mig en grej för många år sedan. What goes around comes around. 
 

Vaknade klockan 16.00 av att min brors alarm gick igång (han jobbar natt, så han ställer klockan, redo för jobb, den tiden ungefär varje dag). Jag som var i djupsömn trodde direkt att det var en bomb i köket, haha! Brodern min blev lika chockad som jag när han insåg att jag inte hade vaknat ännu vid den tiden. Det ända jag har hunnit göra idag är att inskaffa lite mat (yaay!) samt städat lite grann här hemma. Inget mer än så. Har planer varje dag fram till jul, så det känns skönt. Men på själva julafton har jag inte den blekaste om vad som händer där!
 
Julafton är överskattat. (Där kom den! Samma mening jag har sagt varje år om julafton sedan 1875! Okej inte riktigt så länge, men ett bra tag i alla fall.) Bara en massa stress, pengaförbränning, överdrivet kaloriintag och dryg kväll där alla är glada och trevliga. Men varför? För att det är julafton, dagen man spenderar och uppskattar sin familj. Men okej, du som älskar din familj. Varför uppskattar du inte dem året om? Istället för bara en dag. Nej... Julafton firas bara för att det ska göras. I alla fall i min familj. Inget annat. 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback