Självförtroende - What's up with that?

Självförtroende. Entligt ordboken: ''Nöjdhet med och tro på sig själv, sina kunskaper och färdigheter''.
 
Well, that's just what it is. Att ha ett bra självförtroende. Att man har en nöjdhet och tro på sig själv. Så varför är det något fel på att ha bra självförtroende? Varför anses det fult att säga: ''Jag älskar mig själv. Jag tycker att jag är snygg och jag älskar min personlighet.'' Jag har märkt att om man säger sådär så är det folk som reagerar negativt på det. Jag förstår dock inte riktigt varför. Det är också den ända aledningen till att jag har kämpat med mitt dåliga självförtroende. För att jag har inte vågat tycka om mig själv. För det anses fel? Jag tycker att man ska ha bra självförtroende och jag vet att jag inte är den ända som tycker så. Men mer än 50% av de mäniskorna som säger att man ska ha bra självförtroende, har någon gång reagerat negativt på en person som har gått ut med det.
 
Jag kan erkänna det själv. Jag följde en tjejs blogg som jag halvkänner. Hon vågade gå ut med sitt självförtroende. Hon skrev på sin blogg: Jag är nöjd med mig själv och jag har bra självförtroende. Första gången jag läste det tänkte jag: ''Vem fan skriver så?'' Men efter några sekunders efterklokhet så tänkte jag.. ''Vem fan tänker så som jag nyss gjorde?'' 
 
Att ha ett bra självförtroende betyder inte att man tycker att man är störst, bäst och vackrast. Men det är många som blandar ihop det. Även jag. Därför skriver jag denna texten. Uppmuntra bra självförtroende istället för att se ner på det. Det är då man vågar tycka om sig själv och det är det allting handlar om. Inget annat. 
 
Så ni som vågar och har tagit åt sig något bra med denna texten. Gå ut med det! Var stolt! Gör som jag... Nu ska vi revolutionera internet. Skriv det på din blogg, facebook, instagram, whatever! Det är dags att alla vågar vara stolta över sig själv. Det är dags att sluta reagera negativt på bra självförtroende.
 
Jag vågar stå för att jag har bra självförtoende. Jag älskar min personlighet och jag är nöjd över mig själv!
 
Vågar jag så vågar ni! Om någon där ute har tagit åt sig positivt av detta och faktiskt kommer skriva ut det på sin blogg/instagram/facebook. Snälla kommentera och berätta, så jag får se. Be proud of who you are!
 
 

Postat av: Bajs

Du är så jävla bäst flisan

2012-07-04 @ 15:27:44
Postat av: Anna T - Nörd och Filmskapare

Himla bra inlägg ^^ håller med!
Fuck Jantelagen! Hela högstadiet var fullt med tjejer som sa "kolla inte på min mage den är så tjock" när den är långt ifrån, men man säger så för att höra motsatsen. Det ska man inte behöva, önskar att man kunde nöja sig med att älska sig själv och inte behöva vara älskad av alla.

2012-07-04 @ 15:43:29
URL: http://www.annatjernstroms.blogg.se
Postat av: Amiee Whitney

Jag gillar det här inlägget. Jag tror att det finns en mycket fin linje mellan att älska dig själv och tro att du är bättre än alla andra dock. Jag tror det är därför den samlar en massa negativitet.

2012-07-04 @ 16:02:19
URL: http://amieewhitney.blogg.se/
Postat av: Olivia

GO FELICIA!!! :*

2012-07-04 @ 16:16:11
Postat av: yasmine modell mamma och fru

klart man ska vara stolt över sig själv och ha bra självförtroende.

2012-07-04 @ 17:17:37
URL: http://www.yasminegill.blogg.se
Postat av: JUNIO - foto, mode, vardag

Bra text!

2012-07-04 @ 17:56:29
URL: http://junio.blogg.se
Postat av: Felicia

SJälvklart ska man ha självförtroende, men som du säger, inte för mkt!
puss

2012-07-05 @ 17:07:27
URL: http://fjaelkis.blogg.se
Postat av: I LIVE YOU FILICIA LAPADATOVIC ❤❤❤❤❤❤❤❤

Jag älskar dig Filicia har jag chans på dig

2012-07-06 @ 00:17:51

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback