Just so much emo

Deppkväll. Deppdag. Deppvecka. Deppmånad. Depp, depp, depp. Allt är depp förutom Johnny Depp. Det är februari mina damer och herrar. Den månaden per år då flest svenskar tar livet av sig. Det är månaden som är utsedd till årets mest deprimerade månad. Skulle kunna tänka mig vad det beror på...

Det är vinterhalvårets fjärde månad. Alltså fyra månader (om inte mer) med snö, slask, kyla och mörker. I och med att solen inte står framme får man underskott på de livsviktiga D-vitaminerna, vilket leder till den så kallade "vinterdepressionen". Den är mycket vanlig, och det är många som drabbas. Detta är faktiskt vetenskapligt bevisat, så tro inte att jag bara hittar på. Står allt om det på nätet. Så ni som mår rent ut sagt piss just nu, håll ut. Solen har redan börjat kika fram lite. Det är inte långt kvar tills våren kommer och solen ger oss den energi vi behöver. Håll ut!

Jag har drabbats riktigt hårt av vinterdepressionen. Vart enda ett år sen 3 år tillbaka. Dels också att jag har hemska minnen från februari och i och med att jag är en sådan som kommer ihåg och tycker att det är viktigt med datum så blir det väldigt svårt för mig vid dessa stunder. Speciellt när jag ligger i dubbelsägen, som är helt tom på andra sidan.

Ingen att göra glad. Ingen att bli glad av. Ingen att krama, älska eller umgås med så att man får den där kittlande känslan i magen. Mina älskade fjärilar i magen. Saknar den känslan. Saknar han. Den perfekta killen, som va min men som jag lät gå. Utan att göra motstånd. Saknar honom med hela mitt hjärta. Varje dag, varje minut. Jag hoppas han någon gång ser tillbaka. Skriver till mig igen. Förstår. Fan.

Någon som vill fylla platsen bredvid mig?

https://cdn2.cdnme.se/3166836/6-3/pic_512aa414ddf2b33ff46184c1.jpg" class="image">



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback