That's where you'll find me

Hej mina damer, herrar och alla ni som är något mittemellan! (Man vet aldrig, så varför diskriminera?) 
 
Idag är det fredag. omggg no shit sherlock! Dock har inte det påverkat mig det minsta. Har man lov så har man lov. Det finns ingen tid till att komma ihåg vilken dag det är! Speciellt inte när man har två veckors lov och inte behöver tänka på att skolan börjar om några få dagar. Nej absolut inte! Vad normala människor förmodligen gör idag är att festa, supa och skämma ut sig. (Eller... kanske inte på långfredagen?) Men.. heter man Felicia och går på diet så väljer man att stanna hemma och ta en härlig joggingrunda istället. Ja, jävar vad stolt jag är över mig själv idag!
 
Jag kom på det, att allt handlar om psyket. När jag kände att jag verkligen inte orkade mer så såg jag två människor. Då tänkte jag... okej det är nog liite småpinsamt att stanna och flåsa bredvid dom så jag joggar förbi och sen kan jag stanna. Men jag stannade inte... jag bara fortsatte och fortsatte. Helt plötsligt hade jag sprungit 1 kilometer sen jag såg människorna (älska runkeeper som håller koll åt mig) och då kunde jag stanna och ta andan. Sammanlagt blev det 5 kilometer på 20 minuter. För att vara jag så är det bra. Jag bara märker hur min kondition är i sitt bäste skick just nu. Men... mitt mål till aprils slut är att klara 5 kilometer utan att stanna. Majs (haha, jag menar månaden.. inte majskorn) mål blir det dubbla. 1 mil, inga stopp. Klart jag klarar det!
 
Kvällen avslutas med djup stretching, ett stort glas mjölk och återförening med mina kära pirater. Jack Sparrow, Hector Barbosa, Svartskägg och Joshamee Gibbs. The last movie my friends...
 


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback